יום רביעי, 9 במרץ 2016

יריד החקר האזורי תשע"ו

לאחר אינסוף התחבטויות והתלבטויות היינו חייבים לבחור כרזה אחת או שתיים שתייצג אותנו ביריד החקר האזורי. הלוואי שכל התלמידים היו תלמידים בינוניים ומטה וכרזה אחת היתה בולטת לטובה מעל כולם אולם לצערנו ולשמחתנו זה לא המצב: תשע פרויקטים מקוריים, יצירתיים ומיוחדים נבנו על ידי התלמידים ולבחור אחת או שתיים זה היה לא קל בלשון המעטה.

מה עושים? 

ביקשנו הארכת זמן להחלטה. עוד כמה ימים אולם זה כמובן התברר כטעות: התלמידים עבדו קשה יותר, שיפצו עוד קצת, תקנו עוד קצת, שלחו גרסאות מעודכנות יותר, מדעיות יותר, מקצועיות יותר והפכו את הבחירה לקשה כפליים... 

ביקשתי להגיש תשעה פרויקטים, כלומר, לדחות את הבחירה ליריד האזורי, להעביר את הבחירה לשופטים שלא מכירים את הפנים הנפלאות שמאחורי הכרזות, כאלו שיראו בכרזות מקצועיות נטו ללא האהבה והערכה שיש לנו לתלמידים שלנו. 

נעניתי בשלילה כמובן אבל הסכימו שנציג ארבע עבודות (!!). 

ועדיין הבחירה היתה קשה מאד!!

עוד סיבוב התייעצויות (הפעם גם עם גורמים חיצוניים שלא מכירים את התלמידים..) וההחלטה נפלה: נבחרו ארבעת העבודות שייצגו אותנו. 






התלמידים הנרגשים התחילו להתכונן לעמידה מול אנשים, ליכולת להסביר, עשו עוד שינויים אחרונים, עוד קצת תיקונים ו... הגיע היריד!!

השנה היריד היה בישוב נילי שבמערב בנימין ולאחר שהתגברנו על בעיות התחבורה הקשות (בעזרת אינספור טלפונים, מיילים, עזרה של הורים להסיע למקומות שהסעות החברה לפיתוח לא הסכימו להסיע, גמישות מצד כולם, ויתור על שעות לימודים ועזרה גדולה של רפי - סדרן ההסעות הקטנות של החברה לפיתוח) הגיעו התלמידים לנילי. 

בנילי הציגו התלמידים את העבודות לצוות השיפוט, לנציגי המועצה, למדריכי המדעים, למפקחת המדעים הגב' חנה כהן, לצוות הפיקוח האזורי, לתלמידים, ההורים והמורים. 




לאחר מכן, צפו התלמידים בהופעה של ד"ר מולקולה. 

ולפני סיום - השנה החלטנו להפוך את הפוסטרים לאינטראקטיביים. כל פוסטר הכיל קישור QR לסרטון על דעת וקישור QR שנותן הרחבה קצרה לנושא שבפוסטר שלא ניתן היה להציג בפוסטר עצמו: אנימציה או סרטון. הרעיון היה לתת אפשרות לאנשים לסרוק את קוד ה QR וכך לקבל הרחבה - או מידע נוסף על בית ספר דעת או מידע נוסף על נושא החקר. 
ולהייטקיסטים שבינינו - לצד כל קוד QR הושתל משדר-מדבקה NFC. מבקרים בעלי מכשירים תואמים יכלו להניח את גב המכשיר על המשדר-מדבקה וכך לקבל את הקישורים הרלוונטיים ללא צורך בסריקה. אגב, את השתלת המשדר-מדבקה ביצענו בבית הדפוס תוך כדי תהליך ההפקה של הכרזות (תודה לדפוס E-Media בהר חוצבים שלא מתעייפים מהשיגעונות שלנו ותמיד תמיד מקבלים אותנו בסבר פנים יפות). 

ושני דברים כמעט לסיום: 

1. אל תשאלו מי זכה. מבטיחים לפרסם ברגע שנדע. 
2. זו רק ההתחלה.. בהמשך השנה נפיק את כל הכרזות ונציג את כלל הכרזות הן לתלמידי בית הספר והן להורים. 

ולסיום:

תודה ענקית לדבורה, מנהלת בית הספר על כל התמיכה והעידוד ועל ליווי התלמידים ביריד. תודה מיוחדת גם לרחלי על ליווי התלמידים ליריד. תודה!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים