יום ראשון, 3 בדצמבר 2017

שדרוג הדפיברילטור של דעת

לפני כמעט שלוש שנים קיבלנו מבית החולים שערי צדק מכשיר דפיברילטור, ישן אבל עובד. נקודת המוצא שלי היתה לשמור על המכשיר כמה שיותר טוב ולתת לו לגווע באיטיות ככל שניתן. אבל, השנה הבנתי שצריך לשנות כיוון (מכיוון שהוא אכן גווע ולא כל כך באיטיות...) אם אני רוצה לשמר את המכשיר. התפיסה אם כן השתנתה וכעת המשימה שהצבנו לעצמינו היא לשדרג את המכשיר ולהביא אותו לנקודת פתיחה טובה יותר מאיך שקיבלנו אותו.

מאז שקיבלנו את הדפיברילטור, הספקנו לעבור איתו כברת דרך: הוא עמד בתערוכה בנושא רפואה דחופה והיה חלק מבית החולים שהקמנו לכבוד התערוכה, הוא שימש לפרויקט החקר בכיתות ו', היווה דוגמא למורי המחוננים בארץ בכנס הארצי למורי המחוננים ובאתר מחוננט ואפילו שיחק בסרט "הכדור שפגע". בנוסף, הוא היה בתערוכה במכמש, כוכב השחר, שילה, נווה צוף ועוד...

את הדפיברילטור קיבלנו כאשר חסר בו מכסה קטן ובמקומו היתה תחבושת קטנה שסגרה את הפתח אותו היה אמור המכסה לסגור. תוכלו לראות את מצב הדפיברילטור מצילומי המסך מתוך הסרט "הכדור שפגע":





לפני כחודש, החלטנו להוריד את התחבושת ולשים במקומה מכסה מתאים. מאיפה נשיג מכסה למכשיר? אז הדפסנו...

הדפיברילטור ללא מכסה וללא התחבושת:



מדדנו אולם היה קשה לחשב את הפינות המעוגלות בצורה מדויקת. התחלנו עם הדפסה של מכסה דקיק, רק כדי לבדוק שאנחנו בגודל הנכון:



לאחר שהיינו בטוחים לגבי המידות, הדפסנו את המכסה השלם. בתמונה תוכלו לראות את ההדפסה בעזרת מדפסת אולטימייקר 3. את ההדפסה ביצענו מראש בצבע צהוב שתואם (כמעט) לצבע של הדפיברילטור.



ו... הנה החלק מורכב במקומו!



אבל בזה לא סיימנו - היה צורך בסוללה חדשה: המכשיר חדל מלעבוד מהרגע שניתקנו אותו מהחשמל. הסוללה הנטענת שלו סיימה את חייה. גם כאשר המכשיר היה מחובר לחשמל, לקח כמה דקות טובות עד שהיה ניתן להשתמש במכשיר.

הזמנו סוללה חדשה והיום היא הגיעה:


הוצאנו את הסוללה מהאריזה ובדקנו את מצבה: 



הסוללה הגיעה טעונה ומוכנה לשימוש וכעת הגיע הזמן לפתוח את המכשיר ולהחליף את הסוללות:



לפני שמנתקים, מסתכלים היטב על החיבורים כדי שנדע איך להחזיר ואיך להרכיב את הסוללה החדשה:




והסוללה החדשה במקומה!

תודה לכל התלמידות שהשתתפו בשדרוג הדפיברילטור ותודה מיוחדת לעטרה שתרגמה לנו את כל ההוראות והאזהרות!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים