יום שישי, 18 במאי 2018

במה מחוננת / תהילה לוי

לפני שבוע נסענו ליום עיון בסינמטק תל אביב. התלמידים צפו בסרטים שעליהם עבדו כל השנה ובסרטים נוספים של כלל בתי הספר לקולנוע. מר מנחם נדלר, מנהל האגף למחוננים ומצטיינים, נשא דברים וציין, שכל שנתיים האגף למחוננים ומצטיינים משנה פרויקט במה מחוננת, חוץ מאת הבמה המחוננת לקולנוע, שמתקיימת מזה שש שנים.



 (בתמונה: הסרטון שלנו מוצג בסנימטק)

(בתמונה: התלמידים שלנו משתתפים בפאנל)

נציגי התלמידים, שובי גנזל ויהודה נויפלד, עלו לבמה לפאנל על העשייה הקולנועית בבית הספר. הם נתנו עצות בראייה לאחור על התהליך וכן שיתפו במשהו מפתיע שחוו ולמדו במהלך הצילומים. בטקס הסיום חולקו תעודות הערכה לבתי הספר.  התלמידים שמעו שיחה על מאחורי הקלעים של הפקת וידאו קליפים מאת רומן וגלית, הבמאי והמפיקה של סטטיק ובן אל ואמנים נוספים.

התלמידים נהנו מאוד! שאלו שאלות והראו התעניינות. תודה להם על שנה של למידה מתוך יצירה וחדווה! תודה מיוחדת למורים ניצה דוד, וצבי יופה שהתלוו לנסיעה לתל אביב וכן ליעקב קליין. תודה לשרון שתיאמה את ההסעות, וכמובן תודה לדבורה! ברוך ה' התחלנו בזמן והכל התנהל בצורה נעימה ומסודרת. תודה לה'!

השנה בשעורי קולנוע התלמידים עבדו על מיומנות של חשיבה ביקורתית וחשיבה יצירתית בעת העלאת רעיונות לסרט ובמציאת פתרונות ל"חורים" בתסריט וכן במיומנות ניהול שיח מכבד ומקדם, בו חשוב להקשיב לכל רעיון שעולה בכבוד למצוא בו את הדבר החיובי ולאחר כך במידה ואינו מסכים איתו, לדעת לבקר בצורה בונה. וכן התנסו בעבודת צוות ובקבלת אחריות, בעת הצילומים: הגעה בזמן, למידת התסריט בעל פה, הבאת האביזרים הנדרשים, ושיתוף פעולה הדדי. כמו כן הילדים למדו על הכוח של הקולנוע ומתוך כך את חובתנו המוסרית להשתמש בו בצורה נכונה, לפעול מתוך אחריות חברתית ולשקול את התכנים והדרך בהם אנו מתעסקים. 

ואיפה אפשר לצפות בסרטים? 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים