יום רביעי, 24 ביולי 2013

בגדים למאדים

כמה בגדים ומגבות צריכה לקחת איתה משלחת אסטרונאוטים למאדים? חשבתם על זה פעם שמסע של 3 שנים למאדים מצריך כמויות אדירות של בגדים? ומה עם ביגוד לשהות במאדים? ולדרך חזרה (עוד שלוש שנים...)?

בנאס״א, ארגון החלל האמריקאי, החליטו לפנות לחברה הישראלית
״קופרון״ על מנת לבדוק אפשרות של שימוש באותם בגדים לאורך חודשים מבלי כביסה. לפני שאתם מעקמים את אפכם בסלידה - לבגדים של קופרון אין ריח. נכון, גם האדם שלובש אותם נשאר נטול ריח זיעה טבעי-אנושי. 

למי ששכח איך זה עובד, נזכיר בקצרה שהבגדים של קופרון מכילים סיבי נחושת שהורגים חיידקים ופטריות שבאים איתם במגע. מכיוון שהחלק המסריח בזיעה זה לא אנחנו אלא החיידקים והפטריות שעלינו הרי שללא חיידקים ופטריות אנחנו נשארים ״נקיים״ וחסרי ריח זיעה. 

אם כן, בנאס״א החליטו, פנו לחברת קופרון ואלו, הכינו להם קולקציה שלמה שמשמשת צוות שנמצא כרגע בהדמיית מאדים בהר געש בהוואי. 

כאשר סיפרו לי היום על שיתוף הפעולה המעניין בין נאס״א לקופרון הרשיתי לעצמי לטפוח טפיחה עצמית גאה ולומר: ״תמיד ידעתי שגם מעצמה כמו נאס״א לא באמת יכולה להסתדר בלי הישראלים״...

בכיתה ראינו כבר בשנה שעברה את הגרביים של האסטרונאוטים (שבמקור הם בכלל גרבי קומנדו ובמקור מקור הם הגרביים שנשלחו לכורים הלכודים בצ׳ילה והצילו את רגליהם) וכבר יש לי רעיונות לשנה הבאה לניסויים חדשים שניתן לנסות על הטכנולוגיה המדהימה הזאת. 

לסיום, מצרף לכם סרטון-כתבה שעשו על שיתוף הפעולה הישראלי-אמריקאי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים