יום שני, 23 בדצמבר 2013

שעה קלה של שלג

השלג הותיר על חלקנו רושם עז ולא בהכרח חיובי.. השהיה ללא חשמל, בקור, בחוסר וודאות וללא מים היתה לא נעימה בלשון המעטה ואעיד רק על עצמי - אני מרגיש בפוסט טראומה קלה. מיטל הגתה רעיון, יזמה, ביצעה והפעילה את התלמידות בצורה אומנותית כדי לשבור מעט את הקרח..

מיטל חילקה את הבנות לשלוש תחנות. בכל תחנה התעסקו עם השלג בצורה אחרת. 

תחנה ראשונה:
בתחנה הראשונה הכינו הבנות יצירה בעזרת ״כדור שלג מתגלגל״. הן צבעו קרח בצבעי מאכל וגלגלו אותו על גבי ההר שהיה עשוי מבריסטול גדול. הבריסטול נצבע בצביעה אקראית מעניינת. 

הנה הכנת הצבעים: 


והנה הצביעה עצמה: 



בתחנה השניה הכינו הבנות מגזרות נייר של פתיתי שלג. ההכנה פשוטה וקלה והתוצאה - תאווה לעיניים.. הייתי מוכן ללא היסוס להחליף את פתיתי השלג סביב ביתי בפתיתי שלג כאלו...

איך מכינים? 

מקפלים דף A4 לאורכו כך שנקבל דף ארוך וצר. ממנו יוצרים אקורדיון ארוך וצר ומהדקים בדיוק באמצע. גוזרים מעט צורות באקורדיון (זוהי המגזרת עצמה..) ולאחר מכן פותחים את האקורדיון לפתית שלג ומהדקים בשני הצדדים. 

אני יודע שיצא לי הסבר קצת מסורבל אבל בעזרת התמונות אני מקווה שתצליחו..


ויש גם פתיתים ראשונים:


והתחנה השלישית? 

בתחנה השלישית עבדו הבנות על פיסול בקרח. מיטל חילקה להם שלג (עדיין יש בכמויות בעפרה...) ובעזרת הידיים וכלים שיועדו במקור לגילוף עץ, היו צריכות הבנות לעצב בעל חיים מסוים על פי הגרלה. 


היה כיף לראות את כולן יוצרות שלג ועובדות כל כך יפה! תודה למיטל על ההפעלה המושקעת. 

זהו להיום...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים