יום שלישי, 24 בדצמבר 2013

פעילות שלג - בנים

ביום שלישי שעבר, כאשר נאלצנו לבטל יום לימודים ב"דעת" בגלל סופת השלגים שנפלה עלינו (וששמה, כפי שנודע לי הוא אלכסה), היו כמה הורים שתהו למה בעצם. וכמובן - היו ילדים שהצטערו עד מאוד להפסיד יום לימודים. גם המורים הצטערו, אני מבטיחה להם, כי ללמד ב"דעת" ולפגוש את הילדים החמודים והחכמים מדי שבוע, זו חוויה מהנה ומלמדת מאין כמותה.


אבל היינו בשלג, ובביטול הלימודים. עבר שבוע מאז ההחלטה הזאת, ועשרה ימים מאז שהשלג חדל לרדת, בשבת "ויחי" בשעות אחר הצהרים, והשלג - עדיין כאן. לא נמס (סליחה, המורים למדעים אומרים לי שהמונח הנכון הוא "התכה". אז השלג לא ניתך), ונראה שהוא לא הולך לשום מקום. והנה תמונות להמחשה. איזור כיתות הלימוד של "דעת" היום בצהרים:



השלג נוכח בסביבה - וגם בסיפורי התלמידים. המפגש היום בין ילדים מיישובים שונים, הוציא המון סיפורים והשוואות. ראינו את החוויות השוות שעברו התלמידים ביישובים השונים, וגם את החוויות השונות. כמה שלג היה אצלכם? והיה לכם חשמל? וכמה חופש היה לכם? והאם בניתם איגלו?

השלג נוכח בסביבה - והפיתוי גדול. כי איך אפשר לראות שלג בלי לשחק, ולהתנסות ולבנות?
כמו ביום הלימודים של הבנות, גם אצלנו הפעילה מיטל המורה לאומנות פעילות שלג לכל התלמידים בשעה האחרונה.

כאן מיטל מסבירה איך אפשר להשתמש בקוביות קרח הצבועות בצבעי מאכל, ליצירת ציור אבסטרקטי. מה זה אבסטרקטי? תשאלו את התלמידים של מיטל. הם יידעו לומר לכם.


והנה הילדים בפעולה:




חוץ מצביעה וציור, אפשר גם לפסל בשלג. התלמידים קיבלו משימות פיסול, מגשים עמוסי שלג וכלי גילוף, והתחילו לעבוד.



זה נראה לכם קל? נראה אתכם מפסלים מכונית או אניה או דינוזאור משלג. לא פשוט בכלל, והתלמידים עמדו באתגר בכבוד.
קינחנו במצגת על אמנים על מגוון ייצוגי שלג באמנות - בציור, בפיסול בהצגה ובאיור. ואם אתם לא יודעים מה ההבדל בין "איור" ל"ציור" - תשאלו את התלמידים של מיטל. הם יודעים.

ורק לסיכום, כי ילדים ביקשו. בתמונה הבאה יש יצירה שנעשתה על "פתית השלג של קוך". בקישור הזה נמצא ההסבר וההוראות לציור.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים