יום רביעי, 19 בפברואר 2014

פרוייקט חקר: תמונת מצב

אתמול עבדנו באינטנסיביות לקראת יריד החקר של בנימין (ושמא יש לומר - כנס המדע של בנימין) שיציג עבודות של תלמידי בנימין בתחום המדעים.

אנחנו עובדים על כמה פרויקטים במקביל עם קבוצות שונות של תלמידי כיתות ו׳. אחד מהפרויקטים יגיע לכנס האזורי של בנימין. 

אנחנו עדיין לא יודעים מה מבין הפרויקטים שלנו יזכה להגיע לתחרות של בנימין אבל בינתיים אנחנו נהנים מעצם העשיה והחקר שלא על מנת לקבל פרס..

אז מה הפרויקטים שלנו?

מוזיקה וצמחים
קבוצת תלמידים החליטה לבדוק את ההשפעה של מוזיקה על צמחים. מכיוון שהנושא כבר נבדק ונחקר, החליטו התלמידים לבדוק השפעות של מוזיקות שונות על נביטה של צמחים. 
הניסוי נערך בצלוחיות פטרי שבתוכן חומוסים קטנטנים. כל צלוחית תשמע מוזיקה  והתלמידים יערכו מדידות מדויקות של קצב הנביטה. חלק מהצלוחיות ישמעו יצירה שתנוגן על ידי התלמידים (!!!) בפסנתר וחלק יצטרכו להסתפק באותה היצירה אולם בטייפ או בצורה דיגיטלית אחרת. האם הצמחים יחושו בהבדל? האם זה ישפיע על הנביטה והגדילה שלהם? יתכן וברגעים אלו ממש הנבטים מתענגים על יצירה של בטהובן או מוצארט. כשיהיו תוצאות - נעדכן. 



טורנדו בכיור
איתמר ואיתמר חברו יחד והחליטו לחקור את כיוון סיבוב המים בכיור. ידוע שטורנדו מסתובב על פי כיוון סיבוב כדור הארץ. השאלה היתה האם יש קשר בין סיבוב המים בכיור ובין כיוון סיבוב כדור הארץ. כלומר, האם הכיור הקטן יתנהג גם הוא על פי החוקיות של מערכות הטבע הגדולות בעולם? כיור מיוחד הובא לדעת לצורך הפרויקט ו..יש כבר תוצאות ומסקנות! 



רוצים לדעת מה התוצאות? תצטרכו לחכות לשבוע הבא לפרסום תוצאות המחקר..

הבשלת בננות
מי לא נתקל בסיטואציה בה הוא הולך לירקן לקנות בננות ומגלה שכולן ירוקות?...
קבוצת החקר החליטה לבדוק מהי ההשפעה של הטמפרטורה על הבשלת בננות. הקבוצה חילקה את הבננות לשלושה מקומות: המעבדה - לבדיקת ההבשלה בטמפרטורת החדר, המקרר - לבדיקת ההבשלה בקירור והאינקובטור לבדיקת ההבשלה בטמפרטורה של 37.8 מעלות. כל בננה נארזה בנפרד ובשבוע הבא מצפה לנו עבודה רצינית: לבדוק את מידת ההבשלה על ידי מדידות של גלוקוז בבננות. מקווים שנוכל לגבש מסקנות ולהציג לכם מה השיטה הטובה ביותר להבשלת בננות...

 שמים את הבננות במעבדה..

ומכניסים לאינקובטור..

וכמובן גם למקרר..

יש לכם השערה מה יהיה הכי אפקטיבי? 

פרופוליס
הקבוצה הבאה החליטה לבדוק את ההשפעה של פרופוליס על שגשוג וגדילה של חיידקים ועובשים. לתוך מצע הגידול הכניסו התלמידים פרופוליס על מנת לבדוק האם מצליחים החיידקים לגדול ולשגשג בסביבה של פרופוליס. הפרופוליס ידוע כ״אנטיביוטיקה טבעית״ והגיע הזמן לבדוק את זה כמו שצריך..

מתכוננים למשימה..

מכינים את המצע..


מעבירים את המצע לצלוחיות..

הצלוחיות מוכנות, מזוהמות ומחכות להגיע לאינקובטור...

מכניסים לאינקובטור. 

עכשיו רק נשאר לראות מה יהיו התוצאות...

ומה הלאה? 

ביום ראשון ל׳ אדר א׳, יתקיים היריד האזורי בפסג״ה בנימין. עד אז הפרויקטים יהיו בעזרת ה׳ מוכנים ואחד מהם יוצג ביריד. 

בהצלחה לכל הקבוצות! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים