יום רביעי, 28 באוקטובר 2015

רפואה דחופה בבית הספר אהבת יצחק - כוכב השחר

אז אחרי שהתערוכה עמדה שבוע שלם בבית הספר אהבת יצחק בכוכב השחר, הגענו, צוות דעת, להדריך את תלמידי בית הספר.

לא היה לנו מספיק זמן כדי שכל כיתה תחווה שלוש שעות שלמות בתערוכה. זו היתה רק טעימה קטנה שהשאירה טעם של עוד. 
כל כיתה חוותה כ 45 דקות של פעילות (היה כל כל כיף אז נסחפנו קצת מעבר...) ולאחר מכן
חזרה לכיתה. בימים הקרובים, יוכלו התלמידים לחזור ולבקר בתערוכה בזמנם החופשי כאשר יש להם כבר בסיס ראשוני שמאפשר לימוד עצמי והעמקה בעזרת העזרים שבתערוכה. 

אז מה הספקנו? 

בשטח, העבירה רחלי פעילות בסיסית של עזרה ראשונה: סדר פעולות מציל חיים הכולל שמירה על בטיחות המטפל והמטופל, הזעקת עזרה ותחילת החייאה בסיסית. בנוסף, למדו התלמידים להשתמש בדפיברילטור האוטומטי שמיועד לשימוש על ידי הקהל הרחב שאינו נמנה בהכרח על אנשי המקצוע והצוותים הרפואיים. המכשיר כל כך אינטואיטיבי ופשוט שכל אחד יכול להפעיל אותו ללא שום תרגול אולם התרגול וההכרות הראשונית נותנת את היכולת לפעולה מדויקת ומהירה יותר לעת הצורך. 

כאן אולי המקום להדגיש: אם יש לכם במקום העבודה מכשיר דפיברילטור, בקשו מהקב״ט או מי שאחראי לעניין, שיקדיש חצי שעה לתרגול והסבר. זה מציל חיים!! 





תודה לארגון איחוד הצלה על תרומתם הרבה למיצג זה

בתחנה השניה נחשפו התלמידים לעבודת בית החולים: בבית חולים שהוקם בבית הספר לצורך כך, ראו התלמידים את המכשירים השונים, את הטיפולים השונים ונכנסו קצת לאווירה. התמקדנו בעיקר בדפיברילטור ידני ודפיברילטור מושתל. 

תודה מיוחדת למרכז הרפואי שערי צדק שהעניקו לנו ציוד רב. ללא עזרתם, התערוכה לא היתה יוצאת אל הפועל



תחנה נוספת הוקדשה ללימוד תורה. ברפואה דחופה עובדים עם סכמות, כללים וסדר פעולות ברור. העבודה האינטואיטיבית, הרגשית והאימפולסיבית ננטשת לטובת הגיון קר שנכתב בדם פשוטו כמשמעו. גם התורה נותנת לנו כללים להתנהגות נכונה במצבי חירום ומצופה מאיתנו לנהוג על פי כללים אלו גם בשעת חירום. בעזרת סרטונים שצולמו והופקו במיוחד על ידי תלמידי דעת, נחשפו התלמידים לדילמות הלכתיות ברפואה הדחופה. מוזמנים לצפות ולשפוט...



תודה מיוחדת לתהילה שצילמה, ביימה, ערכה ואפילו קצת שיחקה

ואחרון אחרון חביב - לא כל התלמידים זכו אבל אלו שכן - נהנו מסדנת אימפרוביזציה של יואב. התלמידות שהרוויחו, נהנו מכל רגע ואפילו קיבלו שיעורי בית (״שלעולם לא אבדוק״, לתרגל בבית את הטכניקות שלמדו). 

זהו. התפעלנו מהצוות המסור של בית הספר שארח אותנו, מהתלמידים שהגיעו עם צימאון ללמידה ויצאו עם ברק בעיניים וכמו תמיד - נהננו מכל רגע... 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים