יום שני, 16 בנובמבר 2015

שיעור קולני במיוחד

השבוע בשיעור קולני במיוחד התנסו התלמידות בעבודה עם קולן. התלמידות הקישו, הקשיבו, הרגישו את גלי הקול (זה מדגדג!!) והרעידו את המים בכוסות בעזרת תנודות הקולן.





האמת, מותר להן. זה היה אחרי שהן תקשרו בדממה בעזרת שפת הסימנים.


נסו להתאמן קצת לדבר בדממה. בחרו שותף למסע והקדישו לכך כמה דקות של שקט.. 

השיעור נסב על דמותו של אלכסנדר גרהם בל. התרגום של גלי הקול לאותות חשמליים הוביל לפיתוח של מגוון מכשירים: הטלפון, מכשירי השמיעה ועוד. 

אגב, בל היה מהמתנגדים הגדולים של שפת הסימנים לחרשים. הוא טען ששפת הסימנים מבדלת את אוכלוסיית החרשים ולא מאפשרת להם לחיות חיי חברה נורמטיביים. החלופה שהציע בל היתה לימוד של קריאת שפתיים. אומנם לא מלאכה קלה אך מי שידע אותה מובטח לו שידע לתקשר טוב יותר עם הסביבה מאשר אדם השולט היטב בשפת הסימנים אולם אינו יודע לקרוא שפתיים. 

״הממציא אינו יכול להפסיק להמציא כשם שאינו יכול להפסיק לנשום או לחשוב״ (אלכסנדר גרהם בל)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים