יום שלישי, 24 בנובמבר 2015

המרכז הרפואי נעם רחל - מעלה מכמש

אם לא שמעתם על המרכז הרפואי "נעם-רחל" במעלה מכמש, כנראה שאתם לא איתנו כבר שבועיים... התערוכה של סוף שנת הלימודים תשע"ה בנושא רפואה דחופה הגיעה לבית הספר במכמש ובשבוע שעבר הצגנו את התערוכה לתלמידים. אז מה היה לנו?

התלמידים התחלקו לשלוש תחנות: 

בתחנה הראשונה, הכירו התלמידים את הטיפול במצבי חירום כפי שמתבצע בשטח: על ידי עוברי אורח שאינם מיומנים, על ידי צוותים רפואיים ראשוניים שמגיעים כדוגמת איחוד הצלה, מד"א ובנוסף, הכירו את מכשיר הדפיברילטור. 




בתחנה השניה, הכירו התלמידים את הטיפול בבית החולים. לצורך כך, הקמנו בבית הספר מיני-בית-חולים שמטרתו להראות לתלמידים את המכשור, הציוד ודרכי הטיפול. גם כאן התמקדנו בנושא הלב ובפרט הדפיברילטור. ראינו את השוני בין סוגים שונים של דפיברילטור וניסינו להעריך מה טוב יותר לשימוש (רמז: אין טוב יותר. הכל תלוי בצורך הספציפי ובמיומנות הצוות המטפל). 



בתחנה השלישית, אחרונה חביבה, צפו התלמידים בסרטי וידאו, תוצרת דעת, שמציגים דילמות רפואיות-הלכתיות בתחום פיקוח הנפש בשבת. לאחר הצפייה דנו התלמידים בדילמות בהנחייתה של תהילה, הצלמת-עורכת-במאית של הסרטים (בסרטון אחד היא אפילו שיחקה!). 



ובינתיים - התערוכה עדיין במכמש והתלמידים עדיין משחקים ונהנים... מישהו יכול לנחש לאן היא תעבור?


תגובה 1:

  1. איזה זיכרונות אני זוכר את האופנוע ואת הציוד רפואה שהיה ברחבה. מה הייתי עושה בשביל לחזור לתקופה הזאת✨אגב עם משהו מהכיתה שלי בשנים 2007-עד בערך 2017 רואה את זה שיצור אותי קשר (בצלאל שושני)

    השבמחק

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים