יום שלישי, 14 בפברואר 2017

משימת ליצנות / לאה

לתלמידי כיתה ג' 1 ב'.

אני מתרגשת להמשיך איתכם למחצית הבאה, בה נתבסס על כל מה שלמדנו עד כה, ופיתחנו את הליצן שבנו, את יכולות האילתור, השטות והאדיוטיות, הדמיון, ההקשבה והתעוזה, ויחד נמשיך לשלב נוסף שהוא "ליצנות רפואית".

נלמד כלים וטכניקות שבהן ניתן להשתמש, שימוש באביזרים שונים ומשונים, שלנו ושל בית החולים.

ניגע במוזיקה, תיאטרון בובות, קסמים, ואולי גם בלונים J

נתרגל הדמיות (סימולציות) למצבים
בהם נתקל ליצן רפואי.

תהיה פינת הסיפור השבועי בו אביא סיפור קצר וטרי ממסדרונות בית החולים.

נמצא ונתאים לכל אחד מאיתנו ליצן אישי משלו, דמות, בגדים ואביזרים.

בתקווה שתהיה הזדמנות גם להתנסות בשטח.

את הליצנות אנחנו מכירים מלפני מאות שנים בדמות 'ליצן החצר' , דמות שהייתה נוכחת ליד כסא המלך, הייתה משעשעת , מקלה, מרגיעה, ואף נותנת תובנות משלה לחיים. ואולי היא קצת מתחברת לנו לדמות ה'ליצן הרפואי'.

הליצנות הרפואית נוסדה בארה"ב לפני כ30 שנה. ובארץ היא נוכחת כבר כ12 שנים.

על מעלותיה ופרטיה נרחיב כמובן בדיון בשיעור יחד.

מצרפת סרטון קצר מהסרט פאטצ' אדמס, אחד הליצנים הרפואיים הראשונים בארה"ב.

אומנם הסרטון הוא בלי תרגום אך אני מקווה שתבינו את רוח הדברים.

בקצרה אספר שהסצנה מתארת ביקור של רופא מתלמד ( פאטצ' אדמס) במחלקת אישפוז ילדים, וברגישות רבה הוא מחליט לגשת לילדים מכיוון קצת אחר...




תרגיל אחרון לסיום, אתם מוזמנים לעבור ליד המראה בבית, לחלוף על פניה, ולחזור מיד בהפתעה, לגלות שיש שם מישהו! להביט בדמות שמביטה בכם (אתם J) לבחון אותה היטב, את הבעות פניה, פרצופים, אולי שיר שהיא יודעת לשיר. לברך אותה לשלום ולהמשיך הלאה....




ניפגש בשבוע הבא

לאה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים