יום שני, 27 בינואר 2014

פגישה עם ירון יעקובס

לפני שבועיים ביקר אצלנו בדעת ירון יעקובס. ירון הוא אדם עם חזון גדול מהסוג של האנשים שלא אכפת להם לחלום בגדול. אבל ראוי לציין שירון הוא לא מהחולמים התיאורטיקנים - הוא אומנם חולם אבל ברוך אומר ועושה.

אחריות ישראל 2048
ירון טוען שהיום המצב במגזר הציבורי הוא גרוע מאד. אנשים מושחתים נמצאים בתפקידים ציבוריים לא כי הם הטובים בתחומם אלא כי הם אחים של, בנים של וכו׳. אין בישראל אווירה של ״הטובים למגזר הציבורי״ וכך נותר המגזר הציבורי מוזנח ונטול אחריות. 

המצב בו פקיד ציבורי ״זורק״ אותך מאחד לשני
נפוץ מאד בארץ. הסיבה היא שאנשים במגזר הציבורי מפחדים לקחת אחריות ומעדיפים שמישהו אחר יקח אחריות. מצב זה יוצר כמובן סחבת בלתי נסבלת היכן שיש צורך לקחת אחריות והאשמות הדדיות במקום בו יש צורך אמיתי לתיקון המציאות. 

השאיפה של ירון היא להגיע לשנת 2048 כאשר בשירות הציבורי נמצאים אנשים מוכשרים, אידיאליסטים ואיכותיים. השנה 2048 נבחרה כמובן כשנה סמלית - שנת ה 100 למדינת ישראל. 

איך עושים את זה? 

ירון מתחיל מלמטה - מהילדים. הוא מארגן קבוצות של תלמידים מכל רחבי הארץ שהולכות ומתחילות להכיר את הבירוקרטיה מבפנים ובד בבד משנות, יוזמות ודוחפות. 
בהמשך מתכנן ירון תוכניות דומות לאקדמאים, חיילים ועוד. כך, בסוף הלימודים האקדמאים יוכל להיות הבוגר ״מוכן״ לחיים בשירות הציבורי וחדור מוטיבציה. 

ירון בשיחה עם התלמידים

התוכניות שלנו בדעת
בדעת יש לנו שתי תוכניות: שיפור התחבורה הציבורית בבנימין והקמת מרכז לימודי רפואי-מדעי. 

שיפור התחבורה הציבורית
זה לא סוד שהתחבורה הציבורית בבנימין היא לא משהו.. הזמינות של האוטובוסים נמוכה, הנסיעות ארוכות ולכן השימוש נמוך, אגד בונה קווים ארוכים יותר וחוזר חלילה. איך משנים? פונים לחברת דן שתתחרה? מבקשים מהמועצה שתוסיף קווים משלה? פונים לשר התחבורה? מישהו יכול לעזור לי?...

התלמידים של דעת התחילו עם זיהוי הבעיה. לצורך כך הם פנו לכל תושבי בנימין (!!!) וסקרו את מידת שביעות הרצון שלהם מהתחבורה הציבורית ואת השימוש שעושה הציבור בקווי האוטובוס. לאחר זיהוי וניתוח הבעיה, הגיעו התלמידים להמלצות אותם הם יציגו מחר למנכ״ל המועצה. 

מרכז רפואי-מדעי
נושא הרפואה הוא נושא רב תחומי שמאגד תחתיו נושאים שונים כמו כימיה, פיזיקה וביולוגיה ומוסר, הלכה ומשפט. הרפואה יכולה להיות ״תירוץ״ בשביל לעסוק כמעט בכל נושא מדעי ובעצם כדי לפתח את המדעים בבנימין. הקמת מרכז כזה בבנימין יכולה להזניק את בנימין קדימה ולהוביל פרויקטים דומים ברחבי הארץ. קנאת סופרים תרבה חכמה. 

התלמידים תכננו מרכז כזה כאשר השלב הראשון הוא הקמת תערוכה ראשונה בנושא ״פלילים״. התערוכה תכלול השקה בין פלילים לבין גוף האדם ורפואה ויהיו בה שלושה מיצגים: טביעות אצבעות, DNA ופוליגרף. שלושה נושאים אלו הם נושאים בסיסיים בגוף האדם שכוללים: אינדיווידואליות ביולוגית, גנטיקה, תת-מודע והשפעות פסיכולוגיות על הבריאות ועוד. מחר יציגו התלמידים את הרעיון בפני מנכ״ל המוצעה בתקווה לזכות לתמיכה. 

בקיצור, מחר אנחנו במועצה ואנחנו מתרגשים. נצליח להרדם בלילה? אני בספק.. 

שיהיה לנו בהצלחה כי הצלחתנו - היא הצלחת הכלל...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים