יום רביעי, 23 בדצמבר 2015

אחריות ארצית תשע״ו - מחממים מנועים...

אחרי שנתיים עם התכנית הנפלאה ״אחריות אזורית״ מיסודה של תנועת ״אחריות לישראל 2048״, החלטנו לעלות רמה. בהתייעצות עם מייסד התנועה, ירון יעקובס, עברנו לפיילוט יחודי - אחריות ארצית. בדומה לתכנית אחריות אזורית, גם כאן התלמידים נדרשים לאתר בעיות ולהציע פתרונות אולם הפעם ברמה הארצית ולא ברמה האזורית.

לא היה קל ״למחוק״ מרשימת הבעיות את פקקי התנועה באדם-חיזמא. בכל זאת, יש בעיות רבות שמטרידות עשרות אלפי אנשים אך לאט לאט הפנמנו שאנו הולכים להתעסק עם בעיות של מליונים...

עדיין לא נחשוף בפניכם מה הנושא שבחרנו לעסוק בו השנה עד שהנושא לא יהיה סגור וממוקד אבל רק נספר לכם שהתהליך כבר התחיל לרוץ והתלמידים עובדים, קוראים, חוקרים ומתקדמים. 

בשבוע שעבר נפגשנו עם ירון יעקובס לשיחת מיקוד. היו תלמידים שזו להם הפעם הראשונה שפגשו את ירון ושמעו ממנו באופן בלתי אמצעי על מטרות התכנית והחזון שלה. גם אלו מאיתנו שכבר מכירים את ירון, הופתעו לגלות את קפיצת המדרגה מבחינת כמות המשתתפים בתכנית. ההצלחה שגוררת התכנית בכל רחבי הארץ גורמת לכל מי ששומע לאמץ את התכנית בחום. התכנית פועלת במרכזים למחוננים ומצטיינים כמו גם בקרב חינוך מיוחד, נוער בסיכון, בבתי ספר וחטיבות, באקדמיה, נכנסה לתכנית הבגרות באזרחות ועוד ועוד. מוסדות חרדיים בצפת לצד מוסדות ערביים במזרח ירושלים. כולם מחפשים איך ניתן לשפר את המכנה המשותף הרחב שכולנו רוצים בו וצריכים אותו. חשמל, תשתיות מים, כבישים, שירותים ממשלתיים שונים ועוד - כל אלו הם אינטרס משותף של כלל האוכלוסייה וקבוצות שונות בתכניות השונות מטפלות בנושאים אלו ומקדמות אותם. 


באופן אישי אני חושב שהבנתי בפעם הראשונה את הפוטנציאל העצום של התכנית והצלחתי קצת לראות איך מדינת ישראל הופכת למקום טוב יותר עד שנת 2048... 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים