יום שלישי, 22 בדצמבר 2015

Kahoot - סיקור ומדריך למשתמש

השבוע שיחקנו עם התלמידות Kahoot והן ממש (ממש) ביקשו שאכתוב על זה בבלוג ואסביר קצת יותר. מכיוון שהבטחות צריך לקיים - התיישבתי על יד המחשב והתחלתי לכתוב..



אז מה זה בכלל Kahoot?

Kahoot הוא משחק אינטרנטי שיכול לשמש כחידון, כסקר ועוד. ה Kahoot הוא בעצם כלי שלתוכו ניתן ליצוק כל תוכן שתבחרו. הוא מתאים לפתיחה של נושא לימודי על מנת ליצור עניין, לבדוק ידע קודם או לעשות יישור קו, הוא מתאים גם כסיכום נחמד של יחידת לימוד או סיום שנה או מחצית. שימוש נוסף יכול להיות כמשחק משפחתי ליום הולדת או סתם פעילות משפחתית ליום של חול.

מה צריך כדי לשחק?

כדי לשחק יש צורך במחשב ש"מפעיל" את המשחק. בנוסף, כל שחקן או קבוצת שחקנים צריכים מכשיר כדי לשחק: סמארטפון, מחשב נייח, לפטופ, טאבלט ועוד. כל המכשירים צריכים חיבור לאינטרנט.

איך משחקים?

מי ש"מוביל" את המשחק חייב להצטייד בשם משתמש וסיסמא. זה פשוט ובחינם.

תחילה, מחפשים בגוגל Kahoot ובוחרים בתוצאה השניה - getkahoot:


במסך שנפתח, לחצו sign up for free! כדי ליצור שם משתמש וסיסמא:


אם כבר נרשמתם - לחצו על sign in:


תהליך ההרשמה למשתמש חדש הוא פשוט וקל:

בשלב הראשון תדרשו לבחור האם אתם מורים, תלמידים מעל גיל 16, מתחת גיל 16 וכו'. תלמידי דעת יבחרו באופציה הבאה:


בהמשך, מלאו את הפרטים על פי ההסבר הבא:


זהו! אפשר להתחיל!! (רק אל תשכחו את שם המשתמש והסיסמא שלכם כדי שהכניסה הבאה תהיה מהירה יותר...)

אז מה עושים עכשיו?

למנחה המשחק ישנן שתי אפשרויות:

1. שימוש במשחק קיים.
2. יצירת משחק חדש.

היום אסביר את האפשרות הראשונה. היצירה של משחק חדש היא פשוטה ואינטואיטיבית אבל כדאי קודם קצת להכיר את המערכת במשחק קיים ואחר כך להתקדם ליצירת משחק חדש.

אז איך נכנסים למשחק קיים?

במסך הפתיחה לוחצים על Public kahoots. בקטגוריה זו נמצאים כל אותם משחקים שיוצרים בכל העולם יצרו והחליטו לשתף ולאפשר למשתמשים אחרים להשתמש בהם.


דרך מסך הפתיחה תוכלו גם ליצור משחקים חדשים (Create nea Kahoot), להיכנס למשחקים שכבר יצרתם בעבר (My Kahoots) או לצפות בסטטיסטיקות שלכם (MY STATS) - לדוגמא, נכון לכתיבת שורות אלו יצרתי 9 משחקים עם סה"כ 130 שאלות. המשחקים שוחקו 65 פעמים עם סך הכל 291 שחקנים.

נחזור לעניין...

אחרי שנכנסתם למשחקים הציבוריים (Public Kahoots), תרשמו בתיבת החיפוש "חלוק מעבדה". חלוק מעבדה הוא שם המשחק ששיחקנו בדעת. תוכלו כמובן לחפש משחקים אחרים על פי מילות מפתח וביטויים שונים. לא כדאי, לדעתי, לדפדף בין 5,000,000 המשחקים הקיימים...




לאחר החיפוש תקבלו את מסך התוצאות ולחצו ליד התוצאה הרצויה Play.




במסך שיפתח לחצו על Launch.


במסך תוכלו לבחור בסדר שאלות אקראי (אם מתאים לכם) ובסדר תשובות אקראי. באופן אישי אני אוהב לבנות את השאלות בלי להקדיש תשומת לב למיקום של התשובה הנכונה בתוך התשובות השגויות. שימו לב רק שאם יש בחידון תשובות בסגנון "תשובות א' וב' נכונות" האופציה של אקראיות בתשובות לא תתאים. באופן כללי תשובות מהסוג הזה לא מתאימות לחידון Kahoot כלל.

ישנה גם אופציה למוזיקת רקע במהלך החידון (מומלץ מאד לדעתי ותורם לאווירת החידון).

אחרי שלחצתם Launch - זה הזמן בו אתם צריכים להנחות את המשתתפים להיכנס לגוגל ולחפש Kahoot בסמארטפונים שלהם, לפטופים, טאבלטים וכו'...

בינתיים, אתם תראו את המסך הבא:


על המסך אתם יכולים לראות את מספר המשחק הזמני שהנפיקה המערכת. מקמו את המסך כך שכל המשתתפים יוכלו לראות אותו. במקרה שלנו, מספר המשחק הוא 129572 אולם בפעם הבאה שניכנס למשחק נקבל מספר אחר.

נחזור לשחקנים -

השחקנים מתחילים מחיפוש בגוגל ונכנסים, הפעם, לתוצאה הראשונה (Kahoot.it):


במסך הבא יתבקשו המשתתפים לרשום את קוד המשחק. במקרה שלנו הקוד הוא 129572. בכל משחק הקוד משתנה. כל מה שצריך לעשות הוא להביט במסך של המחשב ה"מוביל" את המשחק.


יש לרשום את קוד המשחק וללחוץ Enter.



במסך הבא יש לבחור כינוי למשתתף או לקבוצה ואחר כך ללחוץ על OK,go!




כעת המסך אמור להראות כך:



ומה שנותר זה רק לחכות ששאר המשתתפים יסיימו את תהליך הרישום. אגב, משתתפים שבצעו שלב זה אמורים לראות את שמם על המסך הראשי:


כאשר כולם נכנסו ומוכנים - אפשר להתחיל! לוחצים על Start ומשם אני מקווה שכבר תסתדרו...

בהצלחה!!!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים