יום שישי, 20 במאי 2016

אחריות ארצית - מפגש עם מפכ"ל המשטרה

על פרויקט אחריות ארצית וודאי שמעתם ואני מרשה לעצמי לעבור ישר לעיקר: אחרי מפגש עם ראש אגף התנועה, הגיע מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, לפגוש את התלמידים.

המפכ"ל שמע כבר בעבר בראשי פרקים על העבודה של התלמידים וכעת הדגיש בפני התלמידים את החשיבות של שיתוף הפעולה של המשטרה עם האזרחים ופרגן לתלמידים על עבודתם. התלמידים הקשיבו בקשב רב וכמובן התרגשו מאד מהמעמד. 

עוד עלה במפגש ההבדל המהותי בין העבריין שכחלק מ"תפקידו" יושב בכלא ואף מקבל תשלום על ישיבתו בכלא מהבוס שלו ובין האזרח הנורמטיבי שאולי עובר עבירה מידי פעם ומרשה לעצמו למתוח את הגבולות אולם חש רגשי בושה כשנתפס. יש להעניק יחס שונה לאזרח ולעבריין ובאגף התנועה בפרט העניין ניכר מאד: רוב העוברים על חוקי התנועה הם אזרחים נורמטיביים בהם יש לנזוף ולעתים אף לקנוס אולם אינו דומה הדבר לטיפול בעברייני התנועה: בנוהגים בשלילה, בבריונות בכביש ובאנשים שמסכנים שוב ושוב את הציבור ללא רגשות אשם. 

נותרנו לאחר המפגש חדורי מוטיבציה להמשיך בפרויקט ולהצליח.

ואולי עוד משהו לסיום: אם נצליח להפנים שחוקי התנועה נועדו לשמור עלינו ושוטרי התנועה קמים בבוקר על מנת לשמור על החיים שלנו - לא רק שתדמית המשטרה תשתנה אלא מספר ההרוגים הבלתי נסבל בתאונות הדרכים ירד משמעותית. 




תודה גדולה למפכ"ל המשטרה שהקדיש לנו מזמנו היקר!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים