יום שלישי, 15 באוקטובר 2013

ליצנות לוגית

הנה כמה תמונות משיעור לוגיקה בכיתה ה'3.


הילדים הופתעו בבוקר לראות ריבוע סגול במרכז הכיתה. אבל בהדרגה הבינו את מטרתו. בשיעור שיחקנו את משחק "חידות הקרקס". כל ילד קיבל דמות, ומשימה האומרת איך מותר ואיך אסור לו לעמוד במערך. התלמידים היו צריכים להסתדר יחד, כך שכל המשימות
של כולם יקבלו מענה.




וזה לא היה קל. לפעמים היה נראה שהמשימות לא מסתדרות יחד. שיש משהו לא הגיוני. שכמה שמנסים, וזזים, ועוברים מקום, עדיין לא כל המשימות מסתדרות יחד. הליצן גילה שהוא חייב להיות ליד איש השרירים, אבל איש השרירים חייב להיות באלכסון למאלף האריות. ומאלף האריות? צריך להיות ליד הלהטוטן, אבל רחוק מהליצן. מסובך.




היה צריך לדבר, לשתף פעולה, לפרוש את כל המידע, לנסות לחשוב "מה יקרה אם", לחפש מה בטוח נכון וממנו להמשיך. לנסות שוב ושוב, אבל גם להפעיל שיקולי היגיון. לפעמים היה קל יותר למצוא מה ממש לא יכול להיות, ולהסתדר לפי זה.  ובסוף, לא לשכוח, חייבים לבדוק. לראות שבאמת לא שכחנו שום פריט של מידע בדרך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים