הבוגרים חוזרים בעונה שניה מוצלחת במיוחד! לאחר העונה הראשונה שהותירה בנו רושם עז, הגיעו הבוגרים שלנו ליום נוסף של כיף.
הבוגרים העבירו הרצאות בנושאים שונים ומגוונים וגם השתתפו בשיעורים שהעברנו במיוחד עבורם. אז מה בדיוק היה לנו?
מכיוון שטרם הצלחתי לפצל את עצמי למספר מוקדים בזמן אמת, אתאר את ההרצאות שזכיתי להשתתף בהן בעצמי...
שיעור ראשון - שיעור אשליות אופטיות:
הלל העביר לנו את השיעור בחן ובנועם. חלק מהאשליות הכרנו כבר ואחרות היו לנו חדשות, אולם מה שהיה מרתק בכל הסיפור היו הדברים של הלל מעבר לאשליות: סוף סוף יכולנו להבין למה המוח מפרש את האשליות כפי שהוא מפרש ואת החוקיות וההגיון שמאחורי הבאגים הקטנים האלו במוח שגורמים לנו ליפול בפח ולראות / לא לראות את מה שנמצא לנו מול העיניים.
במיוחד, תפסה אותי הדוגמא של שני הקשישים שעומדים ומסתכלים אחד אל השני. מי שיתמקד היטב בתמונה יוכל להבחין באנשים רבים שנחבאים בין תוי הפנים של הקשישים. הלל הסביר שיש הבדל בין ההסתכלות הכללית וההסתכלות וההתמקדות בפרטים. הוא השווה זאת להרכבת משקפיים והציע למרכיבי המשקפיים להוריד את המשקפיים ולהסתכל על התמונה "ללא הפרטים", ללא היכולת להתמקדות.
אז ניסינו...
תראו איך רואים את התמונה ללא המיקוד בפרטים: ניתן להבחין בשני הקשישים אולם לא בכל אלו שנחבאים בתווי הפנים שלהם.
(כאן אפשר לראות את הלל מרתק את התלמידים. היה מדהים!)
שיעור שני - עגבניה VS סרטן:
בשיעור השני, שמענו סקירה מיונתן על המחקר אותו הוא עורך. הבנו את השלבים השונים של המחקר כאשר המטרה הסופית היא הינדוס עגבניה כך שתייצר חומרים אנטי-סרטניים. המחקר עד כה, זכה להצלחה בשלבים המוקדמים ועכשיו צריך להתקדם לשלבים הבאים של המחקר.
יונתן לא העביר הרצאה פרונטלית אלא שילב את התלמידים בעשייה ונתן להם משימה שתמחיש להם את מה שהוא מעביר וחוקר.
יונתן עורר את סקרנותם של התלמידים והופתעתי מהרזולוציה אליה הוא הצליח לרדת מבלי לאבד את הקשב שלהם. הופתעתי לשמוע שכאשר יונתן סיים להסביר את כל התהליך הארוך שעשה (שכולל גזירה של DNA בעזרת אנזימים זעירים שוב ושוב), היה ברור לתלמידים שהשלב הבא יהיה לנסות את מה שעבד אצל החיידק - גם בעגבנייה. היה נראה שהם ממש חווים איתו את תהליך המחקר והופכים, למשך שעה וקצת, לשותפים לכל דבר.
בין לבין הייתי חייב לבדוק מה קורה בכיתה ליד. אני לא יודע בדיוק מה קרה שם אבל ראיתי את התלמידים עסוקים בבנייה של רובוט EV3. דביר הנחה את התלמידים, הדגים להם עם הרובוט שלו את העבודה והתלמידים בנו רובוטים מהחלקים שהביא אבי עמיצור. הצצה חטופה ולצערי לא הייתי בשיעור...
ומה עוד?
שיעור שלישי - ארדואינו ותלת מימד:
בסוף היום, עשיתי חשיפה קטנה לתלמידים לתחום התלת מימד והארדואינו שהכנסנו לדעת בשנה שעברה. היה כיף לראות שוב את הברק בעיניים של התלמידים שכבר גדלו אבל נשארו סקרנים וצמאי ידע.
ולמה לא התייחסתי?
לשיעור שהעביר אביחי (אני בטוח שהיה מצוין אבל לא זכיתי להיות). גם בשיעור של אורי לא הייתי ולא זכיתי להתרשם אפילו קצת... אני בטוח שבמפגש הבא יהיה עוד המון כיף ועוד תחושת החמצה גדולה מכל השיעורים שלא אוכל להיות בהם...
תודה ענקית לכל הבוגרים שהגיעו ליום המיוחד הזה. היה כיף!! תודה ענקית לנעה שארגנה את כל היום הזה ודאגה למערכת מסודרת, לשיבוץ השיעורים וגם.. לארוחת הצהריים המפנקת לבוגרים!
הבוגרים העבירו הרצאות בנושאים שונים ומגוונים וגם השתתפו בשיעורים שהעברנו במיוחד עבורם. אז מה בדיוק היה לנו?
מכיוון שטרם הצלחתי לפצל את עצמי למספר מוקדים בזמן אמת, אתאר את ההרצאות שזכיתי להשתתף בהן בעצמי...
שיעור ראשון - שיעור אשליות אופטיות:
הלל העביר לנו את השיעור בחן ובנועם. חלק מהאשליות הכרנו כבר ואחרות היו לנו חדשות, אולם מה שהיה מרתק בכל הסיפור היו הדברים של הלל מעבר לאשליות: סוף סוף יכולנו להבין למה המוח מפרש את האשליות כפי שהוא מפרש ואת החוקיות וההגיון שמאחורי הבאגים הקטנים האלו במוח שגורמים לנו ליפול בפח ולראות / לא לראות את מה שנמצא לנו מול העיניים.
במיוחד, תפסה אותי הדוגמא של שני הקשישים שעומדים ומסתכלים אחד אל השני. מי שיתמקד היטב בתמונה יוכל להבחין באנשים רבים שנחבאים בין תוי הפנים של הקשישים. הלל הסביר שיש הבדל בין ההסתכלות הכללית וההסתכלות וההתמקדות בפרטים. הוא השווה זאת להרכבת משקפיים והציע למרכיבי המשקפיים להוריד את המשקפיים ולהסתכל על התמונה "ללא הפרטים", ללא היכולת להתמקדות.
אז ניסינו...
תראו איך רואים את התמונה ללא המיקוד בפרטים: ניתן להבחין בשני הקשישים אולם לא בכל אלו שנחבאים בתווי הפנים שלהם.
(כאן אפשר לראות את הלל מרתק את התלמידים. היה מדהים!)
שיעור שני - עגבניה VS סרטן:
יונתן לא העביר הרצאה פרונטלית אלא שילב את התלמידים בעשייה ונתן להם משימה שתמחיש להם את מה שהוא מעביר וחוקר.
יונתן עורר את סקרנותם של התלמידים והופתעתי מהרזולוציה אליה הוא הצליח לרדת מבלי לאבד את הקשב שלהם. הופתעתי לשמוע שכאשר יונתן סיים להסביר את כל התהליך הארוך שעשה (שכולל גזירה של DNA בעזרת אנזימים זעירים שוב ושוב), היה ברור לתלמידים שהשלב הבא יהיה לנסות את מה שעבד אצל החיידק - גם בעגבנייה. היה נראה שהם ממש חווים איתו את תהליך המחקר והופכים, למשך שעה וקצת, לשותפים לכל דבר.
בין לבין הייתי חייב לבדוק מה קורה בכיתה ליד. אני לא יודע בדיוק מה קרה שם אבל ראיתי את התלמידים עסוקים בבנייה של רובוט EV3. דביר הנחה את התלמידים, הדגים להם עם הרובוט שלו את העבודה והתלמידים בנו רובוטים מהחלקים שהביא אבי עמיצור. הצצה חטופה ולצערי לא הייתי בשיעור...
ומה עוד?
שיעור שלישי - ארדואינו ותלת מימד:
בסוף היום, עשיתי חשיפה קטנה לתלמידים לתחום התלת מימד והארדואינו שהכנסנו לדעת בשנה שעברה. היה כיף לראות שוב את הברק בעיניים של התלמידים שכבר גדלו אבל נשארו סקרנים וצמאי ידע.
ולבסוף, כשנגמר הזמן, עמדנו לתמונה קבוצתית קטנה (מלבד אלו שכבר רצו להסעות..)
לשיעור שהעביר אביחי (אני בטוח שהיה מצוין אבל לא זכיתי להיות). גם בשיעור של אורי לא הייתי ולא זכיתי להתרשם אפילו קצת... אני בטוח שבמפגש הבא יהיה עוד המון כיף ועוד תחושת החמצה גדולה מכל השיעורים שלא אוכל להיות בהם...
תודה ענקית לכל הבוגרים שהגיעו ליום המיוחד הזה. היה כיף!! תודה ענקית לנעה שארגנה את כל היום הזה ודאגה למערכת מסודרת, לשיבוץ השיעורים וגם.. לארוחת הצהריים המפנקת לבוגרים!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.