יום ראשון, 12 בנובמבר 2017

הרב ישראל רוזן /שיעור מייקינג

השבוע, בשיעור מייקינג, הקדשנו כמה דקות לדמותו של הרב ישראל רוזן. סיפרנו לתלמידים על פועלו של הרב וגם על כישוריו השונים ("גם מהנדס וגם רב?!"). הזכרנו את הסיור שערכנו לפני 3 שנים למכון צומת והסברנו מעט על פתרונות טכנולוגיים לבעיות הלכתיות.

הקשר לשיעור היה ברור - בשיעור אנו לומדים ארדואינו ומתעסקים בתכנות, מעט אלקטרוניקה והמון פתרון בעיות. בשלבים הבאים של הלימוד, נוכל לחפש בעיות שמעניינות אותנו בתחומים שונים ולתת להן פתרונות טכנולוגיים. 




בסיום הדברים לזכרו של הרב רוזן, נתתי לתלמידים משימה קטנה: לקחת פיסות נייר קטנות עליהן רשמנו את שמותיהם ולהביא את פיסת הנייר בשבוע הבא. התלמידים לקחו את פיסת הנייר בסקרנות, תוהים לעצמם בקול מה מטרת המשימה ("בטח זה כדי לבדוק האם אנחנו מספיק אחראיים"). הם יופתעו אולי לגלות בעוד שבוע שאת הנייר אומנם יצליחו להביא לשיעור אולם את שמם שנכתב ב"עט שבת" - "שבעט" של מכון צומת - יתקשו מעט להביא...


המחשבה על פתרונות טכנולוגיים לבעיות הלכתיות בדרך כלל לוקחת אותנו אסוציאטיבית לתכנות, מחשבים ורובוטיקה אך יש לזכור שגם כימיה יכולה לתת פתרונות הלכתיים והשבעט מדגים את זה מצוין.

אני מניח שבבתי ספר רבים ברחבי הארץ עצרו מלכת והקדישו זמן לזכרו של הרב ישראל רוזן אולם בשיעור מייקינג - זה פשוט היה חובה: ללמוד על מי שעסק בטכנולוגיה אולם לקח את הטכנולוגיה למחוזות של קודש, של פתרון בעיות ועזרה לאנשים שזקוקים לזה - נותן ערך מוסף בל יתואר ללימוד הטכנולוגי - הייטקיסטי שאנו לומדים.








2 תגובות:

התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.

קוראים