אחד השלבים החשובים בלמידה הוא המשוב. החשיבה והביטוי של מה למדתי, איך למדתי ואיך הייתי יכול ללמוד בצורה יעילה יותר, גורמת לתלמיד לחשוב על החשיבה של עצמו (מטא-קוגניציה) ועוזרת לתלמיד להפנים ולהבין טוב יותר את תהליכי החשיבה או העבודה שעבר. תלמיד שמבין טוב יותר, יכול לשפר להמשך את התפקוד שלו באופן מודע וכך לפתח מיומנויות שונות טוב יותר.
בכיתה של רחלי עבדו התלמידות על מישוב עצמי וקבוצתי. נאלצנו לטשטש את המישוב האישי (שאכן היה אישי) אולם רק נסביר את שיטת המישוב שערכו התלמידות בהנחייתה של רחלי: התלמידות חילקו דף לחלקים כאשר החלק המרכזי הוקדש לעבודה הקבוצתית ויתר חלקי הדף הוקדשו לכל תלמידה ותלמידה.
בשלב הראשון, התבקשה כל תלמידה למשב את הנלמד ותהליך הלמידה על גבי החלק שלה בדף הקבוצתי. לאחר שכולן סיימו, הבנות החליטו מהו הדבר המשמעותי ביותר עבורן מכלל דברי חברות הקבוצה וכתבו אותו בחלק המרכזי-קבוצתי של הדף. באופן זה באה לידי ביטוי כל אחתת ואחת מהתלמידות ולאחר מכן דנו התלמידות בכלל התובנות והעלו על נס את אחת מהן כדגל קבוצתי.
בכיתה של רחלי עבדו התלמידות על מישוב עצמי וקבוצתי. נאלצנו לטשטש את המישוב האישי (שאכן היה אישי) אולם רק נסביר את שיטת המישוב שערכו התלמידות בהנחייתה של רחלי: התלמידות חילקו דף לחלקים כאשר החלק המרכזי הוקדש לעבודה הקבוצתית ויתר חלקי הדף הוקדשו לכל תלמידה ותלמידה.
בשלב הראשון, התבקשה כל תלמידה למשב את הנלמד ותהליך הלמידה על גבי החלק שלה בדף הקבוצתי. לאחר שכולן סיימו, הבנות החליטו מהו הדבר המשמעותי ביותר עבורן מכלל דברי חברות הקבוצה וכתבו אותו בחלק המרכזי-קבוצתי של הדף. באופן זה באה לידי ביטוי כל אחתת ואחת מהתלמידות ולאחר מכן דנו התלמידות בכלל התובנות והעלו על נס את אחת מהן כדגל קבוצתי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
התגובה תפורסם לאחר אישור המערכת.